Biografie Gabriel Dorobantu

„Sunt credincios meseriei mele. Am supravietuit in veritabila panza de paianjen, asa cum numesc eu moda in muzica, datorita sinceritatii mele.”

„Cantecele trebuie sa fie mici momente de viata. Trairile omenesti, sentimentele rascolitoare, eterna iubire reprezinta temele predilecte ale slagarelor, cu care ma prezint in fata marelui juriu – publicul. Eu pledez pentru reintoarcerea la lirism, romantism, parametrii care vor dainui cat lumea.”

” Nu voi trada niciodata slagarul ! Voi oferi, ca si pana acum, cantece care sa faca placere, sa bucure cu tot dinadinsul, sa fie cat mai aproape de sufletul ascultatorilor, pentru ca nu trebuie sa ne fie frica de sentimente. Poti spune TE IUBESC in mai multe feluri, dar prin muzica eu am ales cea mai buna cale de exprimare.”

Fidel zodiei CAPRICORN s-a  nascut in Bucuresti la data  3 IANUARIE 1953.

Intr-o epoca in care muzica house sparge peretii discotecilor si oboseste creierii ascultatorilor, cand manelele chinuie gustul melomanilor adevarati, unul dintre ultimii romantici ai momentului incita sufletele celor care mai au timp si pentru muzica buna, aceea care nu se demodeaza niciodata. Se poate mandri cu faptul ca nu a acceptat nici un fel compromis niciodata , ci a ramas fidel publicului care il adora pentru slagarele sale care frang inimile.

PASIUNI SI EDUCATIE

In clasa a cincea picta in ulei.

Redactor sef al revistei nonconformiste ” Fitil ” una dintre primele reviste aparute in lumea liceelor.

Absolvent al Liceului Teoretic ” Tudor Vladimirescu „Bucuresti, Sectia umanista cu media 9,50.

A dorit sa devina preot, dar in ultima clipa s-a razgandit si a dat la medicina unde a picat cu media 8,20.

A lucrat timp de cinci ani in calitate de proiectant intr-un atelier de proiectare.

Ii plac femeile frumoase, care stiu sa-si pastreze feminitatea si gratia.

TRECUT-AU ANII

* sapte ani membru al corului de copii la Palatului Copiilor, singurul baiat intre saizeci de soprane;

* a absolvit Scoala Populara de Arta, Sectia Canto, clasa profesoarei Florica Orascu;

* studiaza in particular pianul cu Fromi Moreno si arta actoriei cu Tamara Scarlatos ;

* 1980 participa la concursul „Bucuresti 80” unde obtine Premiul al III-lea la sectiunea muzica usoara;

* 1981, participa la Festivalul de interpretare „Martisor”, la Dorohoi, unde obtine trofeul „Martisor”;

Debuteaza  oficial la treizeci de ani in anul 1983, la Festivalul Concurs de la Mamaia, unde obtine Mentiune la Sectiunea Interpretare, cu melodia”Ochii tai” (compozitor Vasile Veselovschi, versuri Mihai Maximilian), melodie devenita ulterior slagar.

Inregistreaza aproximativ 200 de piese, care se regasesc pe cele patru discuri vinil  si  opt CD-uri.

PREMII

  • 1987 – Premiu la Sectiunea Slagare din cadrul Festivalului de la Mamaia.
  • 1989 – Premiu la Sectiunea Slagare din cadrul Festivalului de la Mamaia.
  • 1997 – Premiu Uniunii Compozitorilor pentru Discul de Autor „Santa Maria Maggiore”, cu melodii semnate de autorul moldovean Petre Teodorovici.
  • 2007 – Discul de Aur pentru Record de Vanzari a CD-ului „O picatura de amor”, produs de Electrecord.
  • 2008 – Discul de Aur pentru Record de Vanzari a CD-ului „Izvorul iubirii”, produs de Ovo Music.

TURNEE

Statele Unite ale Americii, Germania, Italia, Belgia, Anglia,  Republica Moldova, Israel, Spania, Kuweit, etc.

SPECTACOLE

Canta in spectacole de revista la  Teatrul „Constantin Tanase” din Bucuresti si „Majestic” din Ploiesti.

FILM

A facut parte din distributia filmelor pentru copii „Pestele verde” ; „Trupa de show”;  ” Dramaticus „.

CARTE

„Sueta cu… Gabriel Dorobantu”, autor Eugen Rotaru,  Editura Curtea Veche, Bucuresti, 2006.

Dorinta de a canta nu se trezeste in nimeni din neant, asa dintr-o data …. Nimeni n-a spus : ” Lume,lume, gata, de astazi ma apuc de cantat ” si chiar s-a apucat ! Nimeni nu poate spune cu mana pe inima ca a inceput astfel aceasta meserie.

Trebuie sa ai ceva dat de Dumnezeu , ceva ce se numeste ” chemare” si abia atunci sa te indrepti spre aceasta chemare cu o credinta anume.

Desigur, la varsta tineretii este normal sa nu cauti asemenea motivatii.

==============

sursa: http://www.gabrieldorobantu.ro/

3 Răspunsuri

  1. „SANTA MARIA MAGGIORE” este un port din care a ridicat pânzele îndrăzneţ Gabriel Dorobanţu, un port pe care îl găsim în atlasul geografic al anului 1993, mai mult necunoscut, al cărui promontoriu a fost atins de căutătorii de muzică de calitate.
    Vedeţi, destul de rar publicul află dintr-o evocare fugară, în general a interpretului cântecului, câte un amănunt din povestea care naşte cântecul.
    În lipsa oricăror alte surse de informare decât piesa în sine, vă invit să ascultaţi”SANTA MARIA MAGGIORE”, ca să descoperiţi povestea de dincolo de scenă, cu speranţa că opiniile noastre vor fi cenzurate de cei implicaţi efectiv în actul artistic creator.
    În primul rând, să aducem un omagiu d-lui Petre Aldea Teodorovici, compozitorul melodiei, care în ceea ce priveşte partea instrumentală este”ca o mare liniştită”, notând accentele de fundal din refren.
    Interesantă şi inedită este însă partitura d-lui Gabriel Dorobanţu, care cunoaşte un crescendo de la marea liniştită din primul vers, la momentul contestatar-constatator din strofa a III-a”Mai bine mort decât sclav la străini,/ Vrem să rămânem un neam de creştini,/ Noi am privit totdeauna spre cer /Şi n-am dorit să plecăm nicăieri!” , după care urmează o descreştere până la pragul însufleţit-exaltat al căutătorului care nu poate fi deturnat de nimeni şi de nimic de la visul său. Partitura d-lui Dorobanţu este ca un val care se naşte, paradoxal, „de la ţărm”, atingând cerul, ca să aibă forţa să treacă dincolo de timp şi spaţiu, iar visul să se împlinească.
    Cred că muzica a fost scrisă pentru textul d-lui Eugen Rotaru, însă subtilităţile din strofele a III-a şi a IV-a( imn pentru libertate prin reîntoarcerea la credinţă) s-au născut din colaborarea Petre Aldea Teodorovici-Eugen Rotaru.
    Cunoaşterii orizontale a lui Columb, i se opune prin antiteză cunoaşterea verticală, înalt-spiritualizată a românilor – „Noi am privit totdeauna spre cer/Şi n-am dorit să plecăm nicăieri!”.
    Ei bine, pentru Gabriel Dorobanţu a fost o provocare să interpreteze acest cântec, având de atacat trei registre muzicale diferite, însă partitura a fost generoasă, căci i-a pus în valoare disponibilităţile interpretative, unicizându-l,iar, pe de altă parte, i-a purtat noroc, „ancorându-i” destinul trainic în muzică şi dându-i forţa acelui val pe care l-a înălţat cu vocea Domniei Sale într-o seară, în 1993, la Mamaia!

  2. CRONICA UNEI POVEŞTI NETERMINATE

    La 25 martie 2011 a avut loc lansarea celui de-al 9-lea compact disc al domnului Gabriel Dorobanţu, intitulat”POVESTEA NU S-A TERMINAT”.
    Titlul ultimului album încriptează un mesaj care se doreşte o cheie a poveştii muzicale al cărei fir trebuie să-l prindem ascultând 15 piese muzicale, deşi nici una dintre piese nu este”Povestea care nu s-a terminat…”!De altfel, această manieră de a nu denumi compact discul după”piesa de rezistenţă”, este caracteristică domnului Gabriel Dorobanţu, în acest sens să ne reamintim de albumele „C’est la vie”,”Autograf”,”O picătură de amor”,”Izvorul iubirii”.
    Albumul cuprinde un”Remember anii’80”, ca o vădită intenţie de recunoştinţă pentru şlagărele de altădată, pentru meşterii lor fauri, dar şi pentru a fixa punctul de plecare al poveştii de faţă, a cărei piatră unghiulară este iubirea.
    Povestea aceasta neterminată este ca un puzzle care nu are toate piesele, depinzând de creativitatea fiecărui ascultător să pună piesele muzicale în ordinea narativ-afectivă firească. Este o poveste despre, cu şi pentru iubire,care începe de la”Nu ştiu cine eşti” şi trebuie să ajungă la”O singură iubire”! O altă noutate a acestui album este prezen ţa de excelenţă a textierei Mala Bărbulescu(„Mala” anagrama lui”Alma”/”suflet”), pentru 7 dintre piesele acestui album, conturându-se coloratura de stil şi patina romantică, întrezărită şi anticipată prin slagărele”Unde eşti iubirea mea?”(album”Autograf”)şi”Te aşteptam”(album”Izvorul iubirii”). Textele Malei Bărbulescu sunt potrivite pe partiturile compozitorilor Dumitru Lupu, Viorel Gavrilă, Igor Matvienko, dar şi ale unor compozitori mai puţin cunoscuţi publicului român, T.Kesovija, Raimond Pauls, pliindu-se pe ritmuri variate, de la optimismul-şugubăţ din”Decât pentru tine”, la incantaţia lirică a muzicii concerto din”Hai, arată-te la geam”.
    Albumul marchează şi cunoaşterea de la”Nu ştiu cine eşti”la”Vino mâine”,”stea cu gene lungi”…, prin materializarea creatoare a gândurilor!
    În formatul prezentat, domnul Gabriel Dorobanţu face valuri de aplauze, intrând în atmosfera fiecărei piese, trăind-o cu şi alături de noi, într-o poveste de viaţă şi de scenă care nu numai că nu s-a terminat, dar a început chiar cu o Bună Vestire!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: